dimecres, 6 de gener del 2010

“Estic orgullós que hagin considerat que mereixia la beca”

El tiblaire verduní Sergi Santaengràcia rebrà avui la Beca Bernat juntament amb Gerard Serrano

El verduní Sergi Santaengràcia, de 19 anys i tiblaire de la Bellpuig Cobla, serà premiat avui amb la Beca Josep Maria Bernat per a joves instrumentistes de cobla durant el concert de reis del Teatre Armengol de Bellpuig. L'ajuda de 2.500 euros l'haurà de compartir amb el trompetista Gerard Serrano, de 20 anys i natural l'Hospitalet de Llobregat, ja que el jurat va decidir atorgar-la 'ex-aequo'. Santaengràcia ha manifestat a SARDANEJANT que “estic orgullós que hagin considerat que em mereixia la beca”.
“M'anirà molt bé per pagar les classes”
Santaengràcia, que abans de ser titular amb la Bellpuig Cobla havia passat per la Tàrrega Jove, rep classes teòriques a l'escola de música de Tàrrega i classes particulars de tible amb Jordi Vilaró. Al mateix temps que toca el saxofòn, encara que afirma que “me'l plantejo com una afició”. El tiblaire de Verdú afirma que “els diners de la beca m'aniran molt bé per pagar les classes” ja que, explica, “m'interessaria entrar a l'Escola Superior de Música de Catalunya”. Un objectiu per seguir la seua voluntat de dedicar-se professionalment a la música.
Durant el concert de Reis interpretarà, com agraïment per la beca, la sardana 'La pallaresa', obra de Conrad Saló. El motiu de l'elecció: “té un cant preciós a la meitat dels llargs que m'agrada, està molt ben equilibrada”.
Per fer-se mereixedor de la valoració del jurat va haver de tocar dos obres: una elegida pel candidat i una altra per l'organització. Santaengràcia va triar una sonata de Mendelssohn i va interpretar, com marcaven les bases, l'obra 'Chanson et passepied' de la compositora francesa Jeanine Rueff.
“Potser aprofiraré per comprar-me un 'piccolo'”
El trompetista Gerard Serrano Garcia confessa que “estic pensant en que els diners m'ajudin a comprar una trompeta 'piccolo', encara que no m'he mirat res”. El de l'Hospitalet de Llobregat actualment és titular de la Cobla Lluïsos de Taradell malgrat que avança que “marxaré al febrer i plegaré de tocar sardanes”. El motiu: estudia tercer curs de la llicenciatura de trompeta a l'Escola Superior de Música de Catalunya i “m'és difícil de compaginar els estudis amb 150 'bolos' a l'any, no tinc temps per a tot”.
Aquesta tarda interpretarà 'Toca, Ben' del perpinyanenc René Picamal.
Davant del jurat va triar de tocar un concert romàntic d'Almicare Ponchielli mentre que la peça obligada va ser 'Boutade', de Pierre Gabaye.
Compartiran escenari amb la Bellpuig Cobla
L'ajuntament de Bellpuig i l'associació Músics per la Cobla lliuraran dimecres el premi de la setzena edició de la Beca Josep Maria Bernat per a joves instrumentistes de cobla. Serà durant el concert anual de Reis que coorganitzen l'Agrupació Sardanista de Bellpuig i el consistori municipal. L'actuació, que començarà a les sis de la tarda al Teatre Armengol, anirà a càrrec de la Bellpuig Cobla. L'entrada costa 4 euros.

[Santaengràcia va tocar amb la Bellpuig Cobla
a Balaguer l'1 de gener, davant de més de 120 persones /
Foto: Albert Font-Tarrés]