dijous, 6 de gener del 2011

"Voldria dedicar-me al contrabaix però també m'agraden molt les matemàtiques"

MARIONA MATEU / Guanyadora de la Beca Josep Maria Bernat per a joves instrumentistes de cobla



Aquesta tarda rebrà oficialment el guardó. Abans, haurà de demostrar les seves habilitats al públic que es congregui al Teatre Armengol de Bellpuig a les sis de la tarda. Ho farà juntament amb la Bellpuig Cobla amb un arranjament de Josep Maria Serracant per a contrabaix i piano sobre una obra de Lorenzitti i amb el solo de contrabaix 'Memory of a tango' de la russa Lera Auerbach. El jurat ja va quedar impressionat amb la contrabaixista titular de la Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC), de 19 anys, amb la seva interpretació del tema obligatori 'Variacions-Miniatura', de Manuel Oltra, i amb el concert del rus Serge Koussevitzky, que va escollir la pròpia Mariona Mateu.
· Com se't va acudir de presentar-te a la Beca Josep Maria Bernat?
Vaig veure que existia, no recordo a on. Potser ho vaig veure penjat en algun lloc de l'ESMUC o en alguna web. No ho recordo. Em va arribar la informació però la veritat és que era prou tard, pels volts del setembre. Llavors vaig dir: "Ostres, potser ja no hi seré a temps... Per a l'any que ve". Al final, però, em vaig animar a demanar partitures i em vaig posar a estudiar. I m'hi vaig presentar.
· Estudies el contrabaix però no acostumes a interpretar-lo en cap cobla.
No, no estic en cap cobla. He tocat algun cop amb alguna. La veritat és que no estic en cap cobla perquè estic ficada molt en el món de l'orquestra, de la coral... i en diferents llocs i, llavors, no tinc temps per estar cada cap de setmana tocant amb una cobla. Tot i que hi acabaré tocant, segur.
· En què invertiràs els diners de la beca?
No ho sé. Com que els músics tenim moltes despeses... I a mi m'agrada molt fer cursos de música. O, per exemple, aquest octubre vaig anar a Berlín a una trobada de contrabaixos. I tot això m'agrada pagar-m'ho. Segurament que serà per això, per cursos de l'estiu...
· Compagines els estudis d'interpretació de contrabaix a l'Escola Superior de Música de Catalunya amb el grau de Matemàtiques a la Universitat de Barcelona.
A Matemàtiques vaig començar l'any passat i estic fent segon, encara que no estic fent totes les assignatures, la meitat. I aquest curs vaig entrar a l'ESMUC. Tinc molt clar que m'agradaria molt de dedicar-me al contrabaix però també m'agraden molt les matemàtiques i fer treballar el cervell. I aniré fent les dues coses mentre pugui.  

[Foto: Ajuntament de Bellpuig]

· Notícia anterior:
La contrabaixista Mariona Mateu guanya la Beca Josep Maria Bernat (19/12/2010)