dimarts, 1 de desembre de 2009

Usuaris nord-orientals de Renfe reivindiquen un millor servei amb una 'sardana'

Aturen el servei per queixar-se de l'augment de preus malgrat que els trens "no arriben a l'hora"

La Plataforma d'Usuaris de Renfe es va tornar a mobilitzar ahir aturant un tren 'Catalunya Exprés' a les set del matí pel seu pas per Sant Celoni fent una 'sardana reivindicativa', segons denominen els organitzadors a la rotllana d'usuaris agafats per les mans que va envoltar el ferrocarril evitant que arranqués. Les reclamacions són motivades per la previsió d'un "augment del 20 per cent el preu dels abonaments a partir del gener i els trens encara no arriben a l'hora", tal com ha explicat a CREUANT una de les portaveus de la Plataforma, Marian Riembau.
"Renfe ha canviat els trens i com que són més confortables ens pugen els preus dels 'Media distancia' però a més de confort volem puntualitat perquè cada dia regalem 10 minuts del nostre temps", afegeix Riembau. Des de Renfe, defensen que l'augment del preu "és una mesura que s'ha fet amb caràcter general a tots els corredors estatals on s'ha renovat part de la flota", segons les manifestacions del director general de Mitja Distància, Manuel Simón; recollides per l'Agència Catalana de Notícies (ACN).
Una acció com la d'ahir ja es va portar a terme el passat 23 de març, després d'haver-se constituït la Plataforma el mes de febrer. Arran de la manifestació van començar les negociacions amb l'empresa dependent del ministeri espanyol de Foment.
Riembau afirma que "ara tenim previst que ens escoltin i tornem a seure". Des de la Plataforma d'Usuaris de Renfe demanen la reducció dels preus dels bitllets, amb la instauració de les tarifes de desembre del 2008; que la devolució exprés s'activi per als retards de 15 minuts, l'acompliment dels horaris amb puntualitat, l'augment de la freqüencia de trens i que Figueres sigui punt d'arribada i sortida.


[Foto: Arxiu de la Plataforma d'Usuaris de Renfe]