dilluns, 25 de gener del 2010

Vicky Peña: "La sardana em proporciona una energia enorme"

L'actriu Vicky Penya es declara "molt balladora de sardanes" durant una entrevista amb Rut Martínez per a Vilaweb, part del cicle 'La Cultura Popular vista per..." organitzat pel Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana.
Peña explica que balla sardanes "sempre que puc els dimecres de juliol i agost a l'Escala" i assegura que "és una de les coses que, algun any que no hi he anat tant com volia, ho trobo a faltar moltíssim perquè jo tinc la sensació que, a part que m'agraden sentir-les, que m'agrada ballar.., em posa bé físicament, em fa sentir molt bé".
La recent Premio Nacional de Teatro del ministeri espanyol de Cultura, compara la sardana "amb allò que fan els massais que salten i que sembla ser que es carreguen d'energia". i afegeix: "doncs, a mi em passa el mateix: em poso com una moto, em poso alegre, contenta, em produeix una alegria enorme la música de sardanes... i ballar-les ja no et dic".
La filla dels actors Montserrat Carulla i Felip Peña confessa durant la conversa que "tinc un deute pendent amb en Joan Amades de fa molt de temps d'agafar, de mirar tots els seus estudis i totes les seues exploracions".