divendres, 18 de març de 2011

Les eines d'Internet conformen un concurs de colles

Les colles 2.0 animaran la gala de cloenda de la temporada 2010 
Facebook, Messenger, correu electrònic... són les eines que cal que emprin el mig centenar de dansaires que s'han inscrit per formar part d'una de les 'colles 2.0' que concursaran diumenge en un amistós durant la celebració de la cloenda del Campionat del 2010. Durant la jornada es lliuraran els trofeus de la temporada passada.
Cinquanta sis persones repartides per l'organització en cinc colles -tres de sis parelles i dues de cinc- provinents de poblacions com Tarragona, Lleida, Barcelona, Sabadell, Girona, Sant Just Desvern, St Joan Despí, Mataró o de la pròpia Valls participaran diumenge a partir de les 12 del migdia amb la Cobla Reus Jove a la plaça del Blat de la capital de l'Alt Camp.
Tot va a través d'Internet
La convocatòria es va fer per Facebook i es va difondre en webs com la de la Unió de Colles Sardanistes mentre que la inscripció -que es feia a nivell individual- calia fer-la per correu electrònic, via utilitzada per l'organització per anunciar a cadascú amb qui haurà de ballar. A partir de llavors, els components s'han hagut de comunicar per la xarxa per establir un nom per a la colla, un 'crit de guerra' que caldrà que facin sentir en el moment de la presentació a plaça i l'equipació que vestiran. L'organització ha proposat l'etiquet #colles2 per parlar-ne al Twitter.
El fet de fer-se a través de les plataformes d'interacció virtual va obligar els organitzadors a exigir un mínim d'edat. D'aquesta manera el dansaire més jove té 13 anys i el més gran, 60. Al mateix temps s'està mirant la possibilitat que també puguin ballar menors de 12 anys.

Treuen un vídeo promocional
La Unió Anelles de la Flama de Valls, entitat organitzadora de l'acte de cloenda d'enguany, va demanar la col·laboració a membres de l'Agrupació Sardanista Tarragona Dansa per fer una campanya de promoció semblant a la feta per al concert 'Cobla&Swing'. D'aquí va arribar la involucració d'Edgar Quílez en el guió del vídeo publicitari i en la preparació del concurs de 'colles 2.0'. La part tècnica de l'audiovisual ha anat a càrrec de Francesc Gibert.